14 Ekim 2011 Cuma

The DØ Konseri

"You're the best singing crowd we've ever had!"


Yer: Ghetto, Fotoğraf: Şevket Kızıldağ

Bu uzun zamandır en çok keyif aldığım konser oldu gerçekten. Şahane bir tatilin ardından iş başına döndüğüm ilk sabah şans eseri çok sevdiğim bu grubun yakında çok sevdiğim bir mekanda konser vereceğini öğrendim. Bana bu grubu tanıştıran dostum Şevket'e sormadan biletleri alıverdim. Grubun tribal olduğu kadar duygusal ve orijinal şarkılardan oluşan iki albümünü baştan sonra defalarca dinlemişimdir. Solist Olivia'nın ne kadar güzel olduğunu grubun çeşit çeşit klibinden zaten kestirebiliyorduk. Ancak aynı kliplerde gördüğümüz tarzının hiç de yapmacık olmadığına ve orada oluşturduğu büyü sahneden ağrı bizi sararken aklımızı oynatmasına bir fiil şahit olunca gerçekten ayırdına varmış sayıldık.

Albüm için stüdyo performansları ile kliplerdeki performansları apayrı olan bu grubun sahnedeki duruşları ve halleriyle müziklerini aktarış yöntemleri tamamen başka bir hal alıyor adeta. Sahnedeki The Do değil de tarihe karışmış kült bir grubu yeni bir dinamizimle "cover" eden yepyeni bir oluşumdu sanki. Kliplerde o kadar dikkatimizi çekmeyen şahane davulcusu ile basçısına ek olarak, güzelliğin tanımı olacak nitelikteki Olivia yüzünden daha önce dikkatimizi çekmeyen gitarist Dan Levy'nin parmak ısırtan karizması ile hem görsel hem işitsel olarak doyuma ulaştık diyebilirim.

Tekrar gelecekleri zamanı sabırsızlıkla bekliyorum...

Not:Biterken "Dust It Off" çalıyordu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder